1. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

     

    1. Szolgáltató adatai
    • Cégnév: Maland Group Korlátolt Felelősségű Társaság
    • Székhely: Zsámbék Dózsa Györg utca 66.
    • Levelezési cím:  Zsámbék Dózsa Györg utca 66.
    • Adószám: 26083878-2-13
    • Cégjegyzékszám: 13-09-188293
    • Nemzeti Klímavédelmi Hatóság FGÁZ ügyfélazonosító: (1000000049434
    • Kibocsájtó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
    • Szerződés nyelve: magyar
    • E-mail: info@maklima.hu
    • Telefon:+36-30 422 0222
    • Bankszámlaszám: 10300002-10687900-49020015
    1. Alapvető rendelkezések

    2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300005.TV) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0100108.tv), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR) vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

     

    2.2. A jelen Szabályzat 2018. 06. 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 15 (tizenöt) nappal a weboldalon közzéteszi. A Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

     

    2.3. A Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

     

    2.4. A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

     

    2.5. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

     

    2.6. A webáruház folyamatos fejlesztés és termékbővítés alatt áll. Célunk, hogy a törvények és hatóságok szabályainak maximális betartása mellett a lehető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki a vásárlóinkat.

     

    1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

    3.1. A webáruház hűtőközeggel előtöltött klímaberendezéseket forgalmaz lakossági és kereskedelmi/ipari felhasználók részére. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. Az oldalon szereplő klíma berendezések érvényes dokumentációval, magyar nyelvű leírással és gyári garancia idővel rendelkeznek. Minden termék megfelel az Európai Unió energetikai szabványainak és a szükséges megfelelőségi nyilatkozattal rendelkeznek. A termékeknél megjelenített képek csak illusztrációk, a valóságtól ezek eltérhetnek. A műszaki adatok a márkaképviseletek által kiadott katalógusokból származnak.

     

    3.2. A megjelenített termékek online, telefonon vagy e-mailben rendelhetőek meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A megrendelt termék(ek) átvehető(k) személyesen a cég telephelyén (2760 Nagykáta, Zrínyi u. 22.) vagy házhoz szállítással. A személyes átvétel Budaörs Szabadság út 40 9/A (Telefonos egyeztetés után)

     

    3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

     

    1. Rendelés menete

    4.1. A Felhasználó regisztráció nélkül vásárolhat webáruházunkban.

     

    4.2. A Felhasználó a megvásárolni kívánt termék(ek) darabszámát beállítja (+, – jelekkel).

     

    4.3. A Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termék(ek)et (a “KOSÁRBA TESZEM” feliratú ikonra kattintva).

     

    4.4. A Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a kosár ikonra kattintva, ami a fejlécen található.

     

    4.5. Amennyiben a Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, folytatja a termékek kosárba helyezését (a “Folytatom a vásárlást” feliratú ikonra kattintva).

     

    4.6. Ha a Felhasználó nem szeretne további terméket vásárolni, a “Tovább a pénztárhoz” feliratú ikonra kattint.

     

    4.7. A Felhasználó az „X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.

     

    4.8. A Felhasználó ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék(ek) darabszámát.

     

    4.9. A Felhasználó a vásárlás befejezéséhez a “MEGRENDELÉS” feliratú ikonra kattint.

     

    4.10. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése alapján minden költséget tartalmaz. A Felhasználó a fizetendő végösszegről a rendelés visszaigazolásakor értesítést kap.

     

    4.11. Az adatok megadását követően a Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot. Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás, az e-mailen történő tájékoztatás és a számlázás zökkenőmentesen történhessen. A Felhasználó a “Rendelés folytatása-Tovább” gombra kattintva folytathatja a megrendelést.

     

    4.12. A Felhasználó a ”Rendelés véglegesítése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

     

    4.13. Adatbeviteli hibák javítása: A Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

     

    4.14. A Felhasználó e-mail-ben, a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

     

    4.15. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Felhasználót az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

     

    1. Fizetési módok, számlázás

    Jelenleg az alábbi fizetési módok közül választhat:

    • előre utalás
    • készpénz
    • utánvét
    • cofidis áruhitel

    5.1. Előre utalás

     

    Önnek lehetősége van a banki átutalásos fizetésre. Ebben az esetben kérjük a megrendelés szerinti végösszeget a Szolgáltató 10300002-10687900-49020015 (MKB Bank) számú bankszámlájára átutalni; közleménybe beírni az Ön nevét és a rendelés sorszámát. Előre utalás esetén az átvételre csak az átutalás jóváírását követően van lehetőség.

     

    5.2. Készpénzes fizetés

     

    Készpénzes vásárlás esetén, a cég telephelyén van lehetőség átvenni a terméket. A kifizetésre ebben az esetben csak készpénzzel, magyar forintban van lehetőség.

    Az átvételre a fizetést követően kerülhet sor. A személyes áruátvétel csak előre egyeztetett időpontban lehetséges.

     

    5.3. Utánvétes fizetés

     

    Ön a megrendelt termék átvételének helyszínén fizeti meg a termék vételárát a futárnak. A kifizetésre ebben az esetben csak készpénzzel, magyar forintban van lehetőség. Az átvételre a számlán szereplő összeg jóváírását követően kerülhet sor.

     

    A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

    A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza.

    Számlázási rendszerünk mindenben megfelel a hatályos jogszabályoknak.

    5.4 Cofidis Áruhitel

    A felhasználó a Cofidis Áruhitel igénylése esetén kifejezetten elfogadja, hogy a következő – a szerződéskötéshez szükséges – adatai 
    hiteligénylés benyújtása céljából átadásra kerülnek a Cofidis Magyarországi Fióktelepe számára:

    teljes név, születési dátum (év/hó/nap), édesanyja neve, telefonszám, e-mail cím, rendelés azonosító, rendelés értéke, rendelt termékek 
    megnevezése, választott hitelkonstrukció paraméterei.

    A felhasználó kifejezetten elfogadja, hogy az adatok átadása után a Cofidis Magyarországi Fióktelepének üzletszabályzatában, illetve 
    adatkezelési tájékoztatójában foglaltak az irányadóak, az átadott adatok kezelésére (így azok megőrzésére, törlésére) is vonatkozóan.

     

    1. Szállítási költség

    6.1. Szállítási díjak belföldre

     

    Amennyiben a webáruház oldalán a szállításra vonatkozólag nincs bármiféle engedmény vagy akció, úgy a szállítási díjaink belföldre a következők:

     

    Házhoz szállítás költsége: 3.000 Ft

     

     

    Amennyiben Ön klímaberendezést (is) vásárol, úgy a szállítási díj minden esetben INGYENES!

     

    6.2. A külföldi szállítási díjak esetében kérjük, hogy vegyék fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

     

    1. Házhozszállítás menete

    7.1. Ön két lehetőség közül választhat a termék átvételét illetően. Kérhet személyes átvételt vagy kiszállítást.

    1. Személyes átvétel.

    Ön a megrendelt termékeket előzetes egyeztetés után személyesen is átveheti a Szolgáltató telephelyén, melynek címe: 2040. Budaörs Szabadság úu 40 9/A

    1. Kiszállítás:

    7.2. A megrendelt termékek kiszállítását saját szállítással oldjuk meg.

    7.3. Utánvétes rendelések esetén, amennyiben a rendelés munkanapokon 12:00 óráig beérkezik és a rendelt tétel, illetve tételek készleten vannak a csomagja 2-3 munkanapon belül vagy egy előre egyeztetett munkanapon kiszállításra kerül. Nem munkanapon történő megrendelés, valamint 12:00 óránál később beérkező rendelések esetén a kiszállítás a legkorábban 2-3 munkanapon belül történik meg. Nem készleten lévő termék esetében a kiszállítás várható időpontjáról a Megrendelőt tájékoztatjuk.

    Előre utalásos rendelés esetén, amennyiben a befizetés jóváírása munkanapokon 12:00 óráig beérkezik és a rendelt tétel, illetve tételek készleten vannak a csomagja 1-2 munkanapon belül vagy egy előre egyeztetett munkanapon kiszállításra kerül. Nem munkanapon történő megrendelés esetén, valamint, ha a befizetés jóváírása 12:00 óránál később érkezik be, a kiszállítás a legkorábban 2-3 munkanapon belül történik meg. Nem készleten lévő termék esetében a kiszállítás várható időpontjáról a Megrendelőt tájékoztatjuk.

    7.4. A szállítás napján értesítjük a szállításról.

    7.5. A szállítás a házig terjed. Ha a megrendelt terméket fel kell vinni az emeltre, azt kérjük, hogy előre jelezzék a megrendeléskor. A futár egyedül ül az autóban. Kérjük, hogy nagyobb megrendelés esetén a megrendelő/átvevő gondoskodjon segítségről, amennyiben szükséges.

    7.6. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! A sérülésekről minden esetben jól látható, jó minőségű, éles fényképeket kérünk.

     

    1. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

    8.1. A Felhasználó megrendeléseit leadhatja éjjel-nappal webáruházi rendszerünkön keresztül. A megrendelések feldolgozása 8 órától 16 óráig történik. Amennyiben a rendelés leadása a megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül történik, akkor az, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

     

    8.2. Általános teljesítési határidő, raktáron lévő termékeknél a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül, míg raktáron nem lévőnél megrendeléstől és beszerzéstől függő. Amennyiben a megrendelt áru nincs raktáron, a Szolgáltató tájékoztatást ad annak várható beérkezési idejéről, illetve esetleg helyettesítő terméket ajánl fel.

     

    8.3. Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

     

    8.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

     

    1. Elállás joga

    9.1. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45./2014.(II.26.) (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR) kormányrendelet szabályozása értelmében a Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a Felhasználó 12 hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

     

    9.2. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

     

    9.3. Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, a kormányrendelet értelmében köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak átadni.

     

    9.4. A Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a Felhasználó részére.

     

    9.5. Elállási jogát a következő feltételekkel veheti igénybe:

     

    • Az elállási jog minden termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de eredeti gyári csomagolással rendelkezik. A csomagolás hiányának esetében csomagolási költséget vagyunk kénytelenek felszámolni.
    • A termékeket csak sértetlen állapotban áll módunkban visszavenni! A mono és multi split klímákat csak abban az esetben vesszük vissza, ha a berendezések nem voltak felszerelve! Felszerelt klímát NEM áll módunkban sem visszavásárolni, sem kicserélni másik modellre, másik márkára.
    • Nem vonatkozik az elállási jog, az átvétel után megsérült termékekre. Amennyiben szállításkor sérül meg a termék, azt csak a kiszállítást végző futárszolgálat által dokumentálva tudjuk csak elfogadni.

    9.6. Amennyiben élni szeretne az elállási jogával, annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát.

     

    9.7. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Felhasználó a Szolgáltató részére.

    Elállási/Felmondási Nyilatkozat minta

    (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

     

    Címzett:

     

    Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

     

    Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

     

    A fogyasztó/k neve:

     

    A fogyasztó/k címe:

     

    A fogyasztó/k aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

     

    Kelt.:

     

    1. Garancia

    10.1. Termékeinkre minden esetben a gyári garanciaidő érvényes! A garancia időtartama gyártónként változik.

     

    10.2. Meghibásodás esetén a klímaszerelő szakvéleménye alapján történik a garanciális alkatrész megigénylése és annak cseréje. A márkaképviseletek elsősorban alkatrészt cserélnek! Csak indokolt esetben cserélnek teljes beltéri vagy kültéri egységet.

     

    10.3. A garancia megszűnésének okai:

     

    • Nem rendeltetésszerű használat: A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra, ezért kérjük, figyelmesen olvassa el a használati útmutatót!
    • Szerelésből adódó kár
    • Szakszerűtlen kezelés: Kérjük, hogy a beüzemelést követően követelje meg a beüzemelő szakszervíztől, hogy tartson oktatást a szakszerű üzemeltetésről.
    • Az előírt karbantartás hiánya: A garancia mindenkori feltétele az évenkénti, rendszeres karbantartás. Egyes márkaképviseletek ragaszkodnak az évi kétszeres karbantartáshoz.
    • A karbantartás ténye nincs számlával alátámasztva: A rendszeres karbantartást a márkaképviselet felé igazolni kell, ha kétségek merülnek fel, annak megléte felöl. A klíma végfelhasználója köteles a klíma karbantartásáról megfelelően gondoskodni, melyet bármilyen írásos dokumentációval igazolni kell (karbantartási napló, munkalap vagy számla). A márkaképviselet utólag bekérheti a karbantartást igazoló dokumentumot. Amennyiben kiderül, hogy a végfelhasználó nem tudja hitelt érdemlően igazolni a karbantartás rendszerességét a márkaképviselet felé, úgy a márkaképviselet megtagadhatja a garanciális alkatrész pótlását. Ebben az esetben az alkatrészt ki kell fizetni.
    • A karbantartás regisztrálásnak hiánya
    • Helytelenül kitöltött beüzemelési szelvény: A berendezés üzembe helyezése különleges szakértelmet kíván, ezért azt csak arra kiképzett szakember végezheti. Az érvényesítés szempontjából nagyon fontos, hogy fel legyen tüntetve az üzembe helyezési szelvényen a beüzemelő zöldkártya száma és a neve (cég esetén pecsét).
    • Helytelen tárolás: A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás az elektronikus fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő.
    • Átalakítás
    • Elemi kár
    • A jótállási jegy megrongálódása, elhagyása, helytelen kitöltése, át- illetve kijavítása

    10.4. A Samsung klímaberendezések garanciája: 2 év.

     

    10.5. A Panasonic készülékek esetében a 2 év általános garancia mellé +3 év garancia jár a kompresszorra.

     

    10.6. Az Lg készülékek esetében a garancia 3 év.

     

    10.7. A Midea készülékek esetében a garancia 1 év (termékregisztráció esetén + 4 év http://midea.hu/guarantee ).

     

    10.8. Fujitsu klímaberendezések garanciája: 3 év (speciális feltételek mellett akár 10 év https://www.fujitsuklima.hu/kiterjesztett-garancia)

     

    10.9. Fisher klímaberendezések garanciája: 3 év (speciális feltételek mellett akár 6 év https://www.fisherklima.hu/kiterjesztett-garancia)

     

    10.10. HD klímaberendezések garanciája: 3 év

     

    10.11. Gree és Syen klímaberendezések garanciája: 3 év teljes körű garancia + 2 év garancia a kompresszorra

     

    10.12. 151/2013. (IX. 22.) Kormány rendelet: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

     

    1. Jogviták rendezése

    11.1. Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, akkor azt az 1. pontban feltüntetett e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

     

    11.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

     

    11.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

     

    11.4. Panasszal fordulhat az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez.

     

    A békéltető testület eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

     

    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

     

    A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

     

    A kérelemnek tartalmaznia kell:

     

    1. a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
    2. b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
    3. c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését, 
    4. d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
    5. e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
    6. f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
    7. g) a testület döntésére irányuló indítványt,
    8. h) a fogyasztó aláírását.

    A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

     

    Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

    A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

     

    http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

     

    Illetve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is fordulhat panaszával:

     

    • Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
    • Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
    • GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
    • Központi telefonszám: +36 1 459 4800
    • Faxszám: +36 1 210 4677
    • E-mail: nfh@nfh.hu
    1. Adatkezelés

    Az ETALON KLÍMA KFT. tájékoztatja az etalonklimashop.hu oldalon érdeklődőket az általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelésével kapcsolatos gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogairól és azok gyakorlásának módjáról.

    12.1. Az adatkezelők személyének azonosítása

    • Maland Group Kft. .
    • 2072 Zsámbék Dózsa György utca 66.
    • Adószám: 26083878-2-13
    • Cégjegyzékszám: 13-09-188293
    • Email: info@maklima.hu
    • Telefon: +36 30 422 0222
    • webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis kezelése – www.maklima.hu.

    12.2. A tájékoztató célja, hatálya
    A tájékoztató célja, hogy bemutassa az Maland Group KFT. által alkalmazott adatkezelést, a követett adatbiztonsági szempontokat. Hatálya az 1. pontban felsorolt adatkezelőkre, honlapjaik látogatóira terjed ki.

    12.3. Egyes adatkezelések

    12.3.1 Adatok megadása ajánlatkérés teljesítéséhez

    12.3.1.1 Adatkezelés célja
    Az ajánlatkéréskor megadott adatok célja, hogy a honlap látogatója – saját kezdeményezése esetén – azonosíthatóan személyre szóló tájékoztatásokat, ajánlatokat kaphasson termékeinkről, illetve szolgáltatásainkkal kapcsolatban.

    12.3.1.2 Kezelt adatok körei, céljai
    Az ajánlatkérés során az oldal látogatóinak meg kell adniuk a következő adatokat:

    – Név (vezetéknév, keresztnév)

    – Email cím

    – Telefonszám

    Az adatok a látogató azonosításához, az email cím és a telefonszám pedig az ajánlat megadásához szükségesek és elégségesek.

    12.3.1.3 Jogalap
    Az adatkezelés jogalapja az etalonklimashop.hu oldalon érdeklődő előzetes hozzájárulása.

    12.3.1.4 Érintettek köre
    Érintettek azok a személyek, akik – saját kezdeményezésük alapján – azonosíthatóvá kívánnak válni a 3.1.1 pontban rögzített célból.

    12.3.1.5 Adatkezelés időtartama
    Amennyiben az ajánlat megküldése alapján megrendelés történik, a cél megvalósulására tekintettel az adatokat töröljük. Amennyiben 12 hónapon belül nem érkezik megrendelés az ajánlatunkra, az adatokat ezen időszak végén töröljük. Ettől függetlenül az érdeklődőnek bármikor lehetősége van kérni az adatai törlését.

    12.3.2 Termék vásárlása, szolgáltatás megrendelése

    12.3.2.1 Adatkezelés célja
    Az adatkezelés célja, hogy a látogató megrendelése teljesíthető legyen.

    12.3.2.2 Kezelt adatok körei, céljai
    Termék vásárlása, szolgáltatás megrendelése esetén a látogatótól a következő személyes adatokat kérjük:

    – Számlázási cím (számla címzettje, település, utcanév, házszám, irányítószám, cégek esetén adószám)

    – Szállítási/kiszállási cím ilyen igény esetén (szállítási név, település, utcanév, házszám, irányítószám, lépcsőház, emelet, ajtó), valamint telefonszám.

    A fenti adatok közül a számlázási cím a megrendelések teljesítéséhez jogszabályi kötelezettség teljesítése érdekében szükséges, a szállítási/kiszállási cím pedig ilyen igény esetén a megrendelés teljesíthetőségéhez elengedhetetlen. A telefonszám a szállítás pontos időpontjának egyeztetése érdekében szükséges.

    12.3.2.3 Jogalap
    Az adatkezelés jogalapja az etalonklimashop.hu oldalán keresztül vásárló/megrendelő látogatók előzetes hozzájárulása, a számlázási cím esetében pedig a vásárláshoz, szolgáltatás megrendeléséhez kapcsolódó jogszabályi előírás.

    12.3.2.4 Érintettek köre
    Érintettek azok a személyek, akik az etalonklimashop.hu oldalán keresztül vásárlóvá/megrendelővé válnak.

    12.3.2.5 Adatkezelés időtartama
    A megrendelés teljesítése utáni munkanapon töröljük a szállítási/kiszállási adatokat. A számlázási adatok megőrzési idejére a mindenkor hatályos jogszabályi előírásokat alkalmazzuk azzal, hogy a megőrzési kötelezettség lejárta után az adattörlésre azonnal sor kerül.

    12.3.3 Facebook oldalon jelenlét

    12.3.3.1 Adatkezelés célja
    Az oldal látogatói üzeneteket, kommenteket tudjanak küldeni az Maland Group KFT részére.

    12.3.3.2 Kezelt adatok körei, céljai
    Kommentek és üzenetek az Maland Group KFT https://www.facebook.com/maKlimawebshop oldalán, melyet marketingcélból hoztunk létre. Kezelésre kerülhet az oldalt követők minden, általuk nyilvánossá tett adata.

    12.3.3.3 Jogalap
    Az adatkezelés önkéntes hozzájáruláson alapul.

    12.3.3.4 Érintettek köre
    Érintettek azok a követők, akik az Maland Group KFT Facebook oldalát kedvelik, megosztják, értékelik, valamint hozzászólnak a közzétett anyagokhoz. 

    12.3.3.5 Adatkezelés időtartama
    Az adatokat kérelem alapján töröljük, vagy abban az esetben, ha az érintett az oldalt már legalább 12 hónapja nem követi.

    12.4. Érintettek jogai és joggyakorlás
    Az érintett bármikor jogosult tájékoztatást kérni az Maland Group  KFT. által kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról, továbbá bármikor kérheti azok helyesbítését, módosítását, megváltoztatását, törlését a „kapcsolat” maklima.hu/kapcsolat keresztül, vagy a info@maklima.hu email címre küldött levélben.

    Az Maland Group KFT. a látogató kérésére további tájékoztatást ad a rá vonatkozó, általa kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait. Az Maland Group  KFT. a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül írásban a magadott címre adja meg a kért tájékoztatást.

     

    Az érintett az adatainak kezelésével kapcsolatos sérelem esetén beadvánnyal fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, postacím: 1530 Budapest, pf. 5., telefon + 36 1 391 1400, fax: + 36 1 391 1410, email: ugyfelszolgalat@naih.hu ). http://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100112.TV

    Az érintett az adatainak kezelésével kapcsolatos sérelem esetén bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. A pert az érintett – választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja. 

    12.5. Adatfeldolgozás, adattovábbítás
    Az adatokat elsődlegesen az Maland Group KFT. belső munkatársai jogosultak megismerni, harmadik személyek részére nem adják át és nem teszik közzé.

    Az informatikai rendszer üzemeltetése, a megrendelések teljesítése, az elszámolás rendezése körében az Maland Group. adatfeldolgozót (pl. rendszerüzemeltető, fuvarozó vállalat, alvállalkozó szerelő, könyvelő) vehet igénybe.

    Az adatfeldolgozók:
    NÉV CÍM TEVÉKENYSÉG
    Do Media Kft

    2500 Esztergom, Kossuth Lajos utca 54. 4.

    Domain szolgáltató és tárhely

    Az Maland Group KFT. informatikai rendszere a weboldal használatával a látogatók felhasználói szokásáról és aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a látogatók által  megadott egyéb adatokkal, sem más honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

    Minden olyan esetben, ha az Maland Group Kft. az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni a szolgáltatott adatokat, erről a látogatót tájékoztatja, és egyben megkéri előzetes hozzájárulását és annak birtokában használja fel csak eltérő célra. A látogató számára biztosítjuk a kért felhasználás elleni tiltakozás lehetőségét. 

    12.6. Adatbiztonságról
    Az Maland Group Kft., illetve tevékenységi körükben az adatkezelők és adatfeldolgozók minden esetben gondoskodnak az adatok biztonságáról. Megteszünk minden olyan technikai és szervezési intézkedést, melyek az adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. A törvényi előírásoknak megfelelően megfelelő intézkedéseket tettünk az adatok védelmére, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen. 

    12.7. Egyebek, hivatkozás a szabályzatra, záró rendelkezések
    A rendszer a weboldalon tett látogatások alkalmával néhány cookie-t küld a látogató számítógépére, amelyek révén annak böngészője egyedileg azonosíthatóvá válik. Ezen cookie-k felhasználása a következő: A külső szolgáltatók ezen cookie-k segítségével tárolják, a felhasználó hirdető webhelyén tett látogatásait, és ezen információk alapján hirdetéseket jeleníthetnek majd meg a felhasználónak külső Szolgáltatók – közöttük a Google – partnereinek internetes webhelyein. A felhasználók az internetes keresőknek a hirdetések kikapcsolására szolgáló oldalain tilthatják le azok cookie-jait.

    Alkalmazott cookie-k:
    – felhasználó által rögzített adatokat tároló sütik
    – hirdetési munkamenet sütik
    – felhasználóközpontú munkamenet-sütik
    – multimédia-lejátszó munkamenet-sütik
    – terheléskiegyenlítő munkamenet-sütik
    – a felhasználói felület testreszabását segítő munkamenet-sütik

    A legtöbb böngésző menüsorában található „Segítség” funkció tájékoztatást nyújt a cookiek tiltása vagy kikapcsolásával kapcsolatosan.

    A weboldalon található, más által üzemeltetett oldalakra navigáló linkekre kattintva a látogató a weboldalt elhagyja, átlép a hivatkozott oldalakra, és adatainak kezelése attól fogva ott történik. (A folyamat a böngészőprogram menüsorában kísérhető figyelemmel.) A más oldalon megadott személyes adatok, vagy más oldalak üzemeltetői rendszerében képződő, vagy a mások által gyűjtött technikai adatok kezeléséért az Maland Group KFT. felelősséget nem vállal.

    Amennyiben a látogató szolgáltatás igénybevételéhez harmadik fél adatait adta meg annak írásos hozzájárulása nélkül, és a weboldal használata során azzal bármilyen módon kárt okozott vagy visszaél, az Maland Group KFT. jogosult a látogatóval szembeni kártérítés érvényesítésére. A Maland Group KFT. ilyen esetben minden tőle telhető tájékoztatást és segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

     

Kérdésed van? Írj nekünk!

Zsámbék Dózsa György utca 66.

Adatvédelem és ÁSZF